Het Effectieve Werken
Advies op maat? Bel ons:
088 - 2580 100

Blog

5 Redenen om te werken met takenlijstjes

23-04-2018

Werken met takenlijstjes is heel goed voor je time management. Je kunt veel belangrijke voordelen ervaren door te gaan werken met takenlijstjes. Het Effectieve Werken geeft je 5 goede redenen om vandaag nog te starten met goed georganiseerde takenlijsten om je werkdag leuker en makkelijker te maken.

Time management voor verschillende medewerkers

19-04-2018

Er zijn diverse soorten medewerkers te vinden op de werkvloer. In de basis kunnen we vier soorten medewerkers onderscheiden en deze gaan allemaal op een andere manier om met time management. Het Effectieve Werken geeft time management tips voor iedere soort medewerker op de werkvloer.

3 Tips voor effectief samenwerken in een team

16-04-2018

Effectief samenwerken om een hoge productiviteit te bereiken met je team. Het is niet altijd eenvoudig om een team succesvol te laten zijn. Wil jij een team bouwen dat optimaal effectief is? Lees dan bij Het Effectieve Werken de 3 belangrijkste basisfactoren waar een team aan moet voldoen.

5 time management fouten die stress veroorzaken

11-04-2018

Time management fouten kunnen je hele dag in de war schoppen. Het Effectieve Werken geeft je inzicht in de 5 meest gemaakte time management fouten en tips om deze fouten te voorkomen. Je kunt jezelf veel stress besparen door effectief met je tijd om te gaan door middel van time management.

Hoe zit het nu eigenlijk met koffie en productiviteit?

9-04-2018

Koffie, productiviteit en time management op het werk. In hoeverre bestaat er nu echt een verband? Het Effectieve Werken laat je zien wanneer koffie je productiviteit kan verhogen, maar stelt ook dat een te veel aan koffie de productiviteit kan verlagen. Hoeveel koffie drink jij op het werk?

Prioriteiten stellen kun je leren! [Update 2018]

4-04-2018

Prioriteiten stellen en realiseren gaat over je tijd goed benutten. Het lezen van deze blog is een waardevolle tijdsbesteding als de volgende opbrengsten jouw aanspreken.

Een succesvol team bouwen volgens Google

3-04-2018

Een succesvol team wordt gevormd op basis van diverse sleutelkenmerken. Google heeft 5 belangrijke punten vrijgegeven voor het bouwen van een effectief team. Als iemand weet hoe het werkt, dan is het Google natuurlijk wel! Het Effectieve Werken legt je deze 5 aandachtspunten voor.

9 praktische tips - leren Nee zeggen

27-03-2018

Wetenschappelijk onderzoek laat duidelijk zien dat mensen die in alle situaties moeilijk nee zeggen, of helemaal geen nee kunnen zeggen, gemiddeld slechter presteren. Ze ‘verspillen’ hun tijd aan anderen. Dit gaat ten koste van de focus op eigen werk en eigen resultaten. Het leidt tot stress, verlies van productiviteit en een vermindering van kwaliteit van werk en leven.

Perfectionisme staat effectief time management in de weg

22-03-2018

Perfectionisme op het werk staat een goed time management in de weg. Merk jij dat je veel stress ervaart door perfectionisme op de werkvloer? Leer dan los te laten, zodat je aan de slag kunt met het opnieuw indelen van je tijd. Goed time management zal je helpen weer te gaan genieten.

Gebruik kleine taken als jouw momentum

18-03-2018

Waar haal jij jouw momentum vandaan om aan die vervelende en langdurige taak te beginnen? Je hebt stuwkracht nodig om eraan te starten, zodat je uitstelgedrag voorkomt. Combineer zelfreflectie, zelfevaluatie én time management om effectiever te werken.

Productief worden kost je een kwartier

15-03-2018

Productief worden kost je een kwartier van je tijd. Heb je moeite met een tijdrovende taak en val je terug op je uitstelgedrag? Dan kun je binnen 15 minuten werken de nodige wil en productiviteit vinden om de taak binnen een goede tijd af te ronden. Het Effectieve Werken legt je uit hoe dit werkt.

Sneller werken? 7 eenvoudige tips!

12-03-2018

Sneller werken zonder stress? Het kan! Vaak is het al mogelijk om sneller te werken door je werkwijze hier en daar wat aan te passen. Het hoeft niet moeilijk te zijn om op de gemiddelde werkdag wat tijd te besparen en sneller te kunnen genieten van vrije tijd. Time management kun je leren! Om te beginnen geeft Het Effectieve Werken je 7 eenvoudig toe te passen tips die je leren sneller en effectiever te werken zonder dat je meer stress ervaart.

Als je ooit een time management cursus wilt volgen..

8-03-2018

Werk jij vanuit de ‘ooit-gedachte’? Dan zit je in de one day room! Gooi je uitstelgedrag aan de kant en onderneem actie. Het Effectieve Werken helpt je.

5 time management tips voor kantoormedewerkers

5-03-2018

Kantoortips nodig om effectiever te werken? Het Effectieve Werken geeft je 5 time management tips voor op kantoor. Zo reken jij makkelijk af met werkstress.

Focus in balans: de sleutel tot succes

1-03-2018

Je focus in balans brengen is belangrijk als je optimaal succesvol wilt worden, zowel op het werk als thuis. Een evenwichtige focus biedt je veel voordelen en het heeft allemaal te maken met prioriteiten stellen. Het Effectieve Werken legt uit waarom het belangrijk is om je focus in balans te houden.

5 redenen om je time management te verbeteren

26-02-2018

Je time management verbeteren levert je veel op, zoals meer zelfvertrouwen, meer vrije tijd en meer ruimte voor ontwikkeling. Je werktevredenheid verbeteren en je productiviteit verhogen start bij het verbeteren van je time management. Het Effectieve Werken geeft je de beste time management tips.