Het Effectieve Werken
Advies op maat? Bel ons:
088 - 2580 100
Het Effectieve Werken

6 taakbeheer tools voor teams

Taakbeheer tools voor teams zijn in deze tijd eigenlijk onmisbaar. Om een effectief team in te zetten is project- en taakbeheer van cruciaal belang. Je moet immers effectief kunnen coördineren. De Appstore en Play Store staan vol met apps voor op het werk, waardoor het lastig kiezen kan zijn. Het Effectieve Werken geeft je 6 tips voor goede taakbeheer tools voor teams.

 

1. Dapulse

De Dapulse app is een samenwerkingshulpmiddel dat meerdere interessante functies te bieden heeft. Je kunt niet alleen taken toewijzen en doelen stellen, maar ook aan het vlak van communicatie is gedacht. De Dapulse app is visueel heel sterk, waardoor deze prettig is in gebruik. Effectief samenwerken wordt zeker bevordert met de innovatieve Dapulse app.

 

2. Asana

De Asana app is één van de bekendste projectbeheertools waarmee gebruikers taken aan andere leden kunnen toewijzen, volgers aan projecten kunnen toevoegen en deadlines kunnen bewaken. De Asana app is heel praktisch in te zetten als takenlijst of kalender voor een strategische planning.

 

3. ProofHub

De ProofHub app is een hulpmiddel voor werkbeheer dat een uitgebreid pakket functies voor samenwerking en projectbeheer biedt. Op dit platform kun je bestanden ordenen, plannen en monitoren. Daarnaast is ook discussiëren met collega's en belanghebbenden makkelijk met de ProofHub app. Een andere praktische functie binnen deze app is het beoordelen van bestanden, waarna deze via een online functie kunnen worden goedgekeurd.

 

4. Redbooth

De Redbooth app is een eenvoudig te gebruiken hulpmiddel voor projectbeheer. Het platform stelt gebruikers in staat om te plannen en samen te werken via vele functies, van videoconferenties tot het maken van diagrammen. De Redbooth app maakt prioriteiten stellen binnen een team makkelijker. Dat is precies wat een effectief team nodig heeft.

 

5. Trello

De Trello app heeft een intrigerende interface die op solitaire lijkt. Je kunt zelfs taakkaarten over kolommen slepen, net zoals je het welbekende kaartspel zou spelen. Het is eenvoudig te leren en werkt goed voor het monitoren van projecten en het toewijzen van taken. Trello maakt het ook eenvoudig om Agile, Scrum en andere frameworks voor projectmanagement te gebruiken. Een ideale taakbeheer tool voor effectieve teams.

 

 

6. Wimi

Wimi biedt gebruikers hun eigen 'uniforme werkruimten' waar teams projecten kunnen beheren en bestanden en agenda’s kunnen delen. Je kunt de toegang in elke werkruimte regelen met een op rechten gebaseerd systeem. Wimi Drive, hun software om bestanden te synchroniseren, helpt het team om het meeste uit Cloud technologie te halen. De meest effectieve teams werken tegenwoordig uiteindelijk toch best veel via de Cloud. Deze tool houdt daar optimaal rekening mee.

 

Tip:

Wil je graag meer weten over time management? Volg onze cursus time management.

> Meer weten?

Ook jij kunt meer uit je team halen

Een effectief team ontstaat niet vanzelf. Wel is het mogelijk om actie te ondernemen om meer uit je team te halen. De teamtrainingen van Het Effectieve Werken zijn hier goed geschikt voor. Bekijk online onze mogelijkheden of neem eens vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie. Wij vertellen je graag meer over onze trainingen.

Andere lazen ook

De 60 beste time management tips

17-07-2017

We hebben de 60 beste time management tips voor je verzameld. Tips voor op kantoor, thuis, je studie en drukbezette ouders.

Lees meer

Prioriteiten stellen in 2019!

4-04-2018

Prioriteiten stellen en realiseren gaat over je tijd goed benutten. Het lezen van deze blog is een waardevolle tijdsbesteding als de volgende opbrengsten jouw aanspreken.

Lees meer

Concentratieproblemen de baas - 15 praktische tips

18-03-2019

Last van concentratieproblemen? In deze blog lees je 15 nuttige tips voor een optimale concentratie als je werk daarom vraagt

Lees meer