Het Effectieve Werken
Advies op maat? Bel ons:
088 - 2580 100

Amerikaanse Time management tips: de 7 P’s van time management

Van time management tips kun je er natuurlijk nooit genoeg hebben. Als je tijd kunt besparen op het werk, dan betekent dit dat je meer tijd over hebt voor andere zaken die voor jou belangrijk zijn. Het Effectieve Werken geeft met regelmaat handige time management tips voor op het werk, zodat effectiever werken steeds makkelijker wordt. Dit keer hebben we iets interessants uit Amerika.

 

Time management tips uit de Verenigde Staten

Soms liggen oplossingen om tijd te besparen voor de hand. Soms moeten we even wat verder kijken dan de neus lang is. Eerder gaven wij je al de 60 beste time management tips om mee aan de slag te gaan. Dat zijn er natuurlijk al behoorlijk wat, maar wij blijven altijd zoeken naar nieuwe time management tips. Dit keer hebben wij eens gekeken naar time management in Amerika. Het is immers zo dat veel Amerikaanse ideeën overwaaien naar ons kikkerlandje. Eén plan voor effectiever werken viel ons op, vooral omdat wij deze in Nederland helemaal niet kennen. Dit is het 7 P’s Plan, en nee, we hebben het niet over de 7 P’s Marketingmix die we natuurlijk wél kennen.

 

Wat is het 7 P’s Plan?

Het 7 P’s Plan is een plan waarin 7 onderdelen zijn opgenomen die leiden tot effectiever werken. Uiteindelijk gaat het erom dat je de 7 stappen toe gaat passen op het werk. Dit doe je niet in één keer. Veranderen doe je stap voor stap. Dit zorgt voor een blijvend effect. Amerikaanse managers die het meest effectief werken doen dit door 80 procent van hun tijd te focussen op de 7 P’s. Dit gaat volgens het Pareto Principe, ook wel de 80/20-regel genoemd. Hieronder vind je een overzicht van de 7 P’s.

  

Tip:

Meer tips over time management? Volg dan onze cursus time management!

> Meer weten?

1. Personal development

Personal development staat voor persoonlijke ontwikkeling. Het is altijd belangrijk om te werken aan je persoonlijke ontwikkeling, vooral omdat stilstand achteruitgang is. Dit betekent niet dat je aan de lopende band cursussen en trainingen moet volgen. Soms is het lezen van een informatief artikel precies wat je nodig hebt. Investeer in je persoonlijke ontwikkeling en je plukt er de vruchten van.

 

2. Promoting empowering relationships

Promoting empowering relationships staat voor de bevordering van waardevolle zakenrelaties. Zonder goede zakenrelaties ben je nergens. Het is daarom belangrijk om altijd te blijven investeren in het versterken van je beste zakenrelaties.

 

3. Planning

Planning kennen wij natuurlijk ook gewoon als planning. Zorg dat je weet hoe je dag eruit gaat zien en dat je werkt volgens een praktische planning. Stel een effectieve takenlijst op en houd je hier zo veel mogelijk aan. Er kan veel mis gaan als je de zaken niet goed plant van tevoren. De medewerkers die je in onderstaande video ziet bewijzen dat een goede planning veel ellende kan besparen. Zij hebben namelijk nog nooit van planning gehoord.

 

 

4. Preserving their own well-being

Preserving their own well-being is het behoud van je eigen welzijn. Als je werkt op de juiste manier, dan levert dit je energie op. Werk je op de verkeerde wijze? Dan kost dit je energie en gaat het ten koste van je welzijn en gezondheid. Uiteindelijk zorgt dit er dan weer voor dat je steeds minder productief wordt. Altijd eerst goed voor jezelf zorgen dus!

 

5. Persuing new opportunities

Persuing new opportunities staat voor het najagen van nieuwe kansen. Benut niet alleen kansen die toevallig aan komen waaien, maar ga ook actief op zoek naar nieuwe kansen. Dit heb je nodig om te kunnen blijven groeien.

 

6. Prevention

Prevention is voorkomen. Voorkom dat je voor problemen komt te staan of dat je time management in het geding komt door onvoorziene situaties of personen. Dit is vrij makkelijk gezegd, maar een stuk lastiger te doen. Door goed te plannen en altijd je eigen taken bovenaan je prioriteitenlijst te houden zorg je ervoor dat je veel problemen kunt voorkomen.

 

7. Preparation

Preparation staat voor voorbereiding. Een goede voorbereiding is het halve werk. Cliché, maar wel waar. Als je precies weet wat je te wachten staat, dan weet je ook precies hoe je ermee om moet gaan. Zorg daarom altijd voor een goede voorbereiding van je werkdag, van je taken en van je afspraken.

  

Tip:

Meer tips over time management? Volg dan onze cursus time management!

> Meer weten?

Tijd voor een time management cursus?

Wil jij effectiever werken en meer werk verzetten zonder dat het je meer energie kost? Dan kan een time management cursus je goed doen. Natuurlijk kun je hiervoor bij Het Effectieve Werken terecht.  Neem gerust eens vrijblijvend contact op. 

Andere lazen ook

De 60 beste time management tips

17-07-2017

We hebben de 60 beste time management tips voor je verzameld. Tips voor op kantoor, thuis, je studie en drukbezette ouders.

Lees meer

Wat productieve mensen gemeen hebben – 9 tips

13-03-2017

Productieve mensen hebben een doel, weten waar hun prioriteiten liggen en focussen zich op de belangrijkste taken. 9 tips hoe ook jij een stuk productiever kunt worden dan je denkt.

Lees meer

Weersta iedere verleiding met deze vijf technieken

30-01-2017

Het lijkt het wel of je opgeslorpt wordt door ad hoc vragen, nutteloze verzoeken en mails. Aan belangrijke dingen kom je niet toe. Pas als iedereen weg is. Maar ja, dan is de dag alweer bijna voorbij. Herkenbaar?

Lees meer